Kronikleşen soruna çözüm… İstanbul böyle batıya gidecek

Posted by

Ülkemiz karayolu ağında Doğu-Batı Aksı üzerinde bulunan halk arasında E-5 olarak bilinen D-100 Devlet Yolu, Avrupa’yı ve Trakya Bölgesindeki illeri İstanbul’a ve Anadolu’ya bağlayan otoyollardan sonra stratejik açıdan en önemli güzergâh. Turizm potansiyeli açısından çok önemli konumda bulundan bölgede hızla artan sanayi tesisleri ve bağlantılı limanlar D-100 Devlet Yolunun önemini arttırmaktaydı. Ayrıca proje güzergahında yer alan Silivri ve Büyükçekmece İlçeleri Marmara fay hattına yakınlığı sebebiyle deprem riski altında yer almakta.


BAĞLANTI KÖPRÜLERİMDE YENİLENECEK
Yıllar içinde standardı düşük olan mevcut yolda artan ağır taşıt trafiğiyle birlikte, üstyapıda bozulmalar meydana geldi. Bu bozulmalar nedeniyle yolun servis kabiliyeti düştü. Mevcut trafik yükünü kaldıramayan Mandra, Güzelce, Otogar ve Silivri Şehir Geçiş Altgeçitleri ile Tuzla ve Silivri Otoyol Bağlantı köprülerinin yenilenmesine karar verildi.


321 METRE VİYADÜK
Yapımı, ATİS Asfalt Taahhüt İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş, tarafından gerçekleştirilen proje kapsamında ilk etapta Silivri Şehir Merkezinde yaya ve araç trafiğinin en yoğun olduğu kısımdan çalışmalara başlanıldı. Trafik güvenliğini olumsuz etkileyen bozuk kavşak, sinyalizasyon yaya ve tek yönlü araç altgeçitleri yıkıldı.
Projeyle birlikte hali hazırda hemzemin olarak hizmet veren yolun kotu yükseltilerek 321,6 metre viyadük ile şehir geçişi sağlandı. Viyadük altında 2 adet hemzemin kavşak, birçok noktadan yaya geçiş koridorları ve yeni bir rekreasyon alanı kazandırıldı.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir